27 Temmuz 2012 Cuma

MANTI

   Mantıyı sevmeyen yoktur değil mi ? :) Ama bizde var.Eşim yemez mantıyı..Çocuklarım ise bayılırlar, mantı olduğu zaman başka bir şey yemezler.
  Biz hep hazır makarnadan yapardık mantıyı..İçini kıymayla doldurup, kaynar suda haşlayarak yapardık.Ankara'ya 90 yılında geldiğimizde Sivas'lı apartman komşumdan öğrendim mantının hakikisini :)) Makarnayla yapılanı bıraktık artık..

   -1 yumurta,
   -2 su bardağı soğuk su (hatta buz ilaveli ),
   -1 çorba kaşığı tuz.
   -Aldığı kadar un..

İçi için: -300 gr kıyma,
  -1 büyük baş soğan ya da 2 orta boy soğan,
  -10-15 dal  maydanoz,
  -Kaşığın ucuyla biber salçası,
  -Tuz, pul biber,karabiber,
  
Üzerine: -Yoğurt ( bazı kişiler bol yoğurtlu, bazıları ise az istediği için miktar vermiyorum)
  -Sarımsak,(isteğe göre az ya da çok)
  -Tuz
  -2 çorba kaşığı dolusu tereyağ,
  -1 çorba kaşığı domates salçası,
  
Süslemek için: -Pul biber, dövülmüş sumak, kuru nane..

  -Yoğurma kabımıza yumurtayı kıralım.2 su bardağı soğuk, buzlu suyu, tuzu  katıp karıştıralım.Unu azar azar ekleyip oldukça sert bir hamur yoğuralım. Öyle ki açmakta zorlanacak kadar.Gerçi bu sıcak havalarda hemen sertliğini kaybediyor hamur..:(

  -Bezelere ayırıp, un serperek bıçak sırtı kalınlığında hamurumuzu açıyoruz.Oklavanın yardımıyla karelere bölüyoruz.oklavanın kalınlığında yapıyorum ben, öyle çok minik yapmıyorum kareleri .Komşumun annesi derdi ki "küçük mantı çok lezzetli olmaz kızım siz o kadar minik yapmayın" ..Ben bu öğüdü tutmayı tercih ediyorum :))Reyhan teyzeyi rahmetle anarak..
.
  -Kıymaya soğanı incecik doğrayıp, maydanozları da kıyıp, tuzunu, baharatlarını, biber salçasını ekleyip yoğuralım.

  -Karelere böldüğümüz hamurların içine kıymalı içten parçalar koyalım.dört köşesinden birleştirip yapıştıralım.
  -Hazırladığımız mantıları biraz un serperek tepsiye dizelim.İsterseniz biraz fırınlayarak daha sonra haşlayabilirsiniz.Ama çocuklarım fırınlanmadan olanı seviyorlar, ben direk haşlıyorum.

  -Tüm hamuru bu şekilde hazırladıktan sonra, Büyük bir tencerenin yarısından biraz fazla olacak şekilde suyu koyup kaynamaya bırakalım.İçine tuz ekleyip kaynayınca mantıları ekleyelim.

  - Mantılar olmaya başladığında su yüzüne çıkmaya başlarlar.Tekrar kaynayınca orta ateşte biraz pişirelim.Bir tane alıp iyi pişip pişmediğini kontrol edelim.

  -Diğer yandan sarımsakları tuzla iyice dövüp, yoğurtla karıştıralım.hazırda beklesin.
.
  -Bir tavaya tereyağı koyup eritelim.Hafif kahverengi olup mis kokusu çıkınca, domates salçasını ekleyelim, karıştırarak pişirelim.O da hazırda beklesin.

  -Mantılar pişince ocağı kapatıp, üzerine biraz soğuk su gezdirelim, su üstündeki mantılar çökecektir.Reyhan teyze buna "can suyu" derdi.Mantılar biraz dirilsin diye yapılan bir işlem..

  -Mantıyı bir süzgeçle alıp tabağa yerleştirelim, üzerine hazırladığımız yoğurttan gezdirelim, en üstüne de tereyağlı salçayı gezdirelim.

  -Üzerini pul biber,kuru nane, sumakla süsleyelim.Afiyet olsun..


5 yorum:

  1. Ah güzel ablam tek tek hazırlamışsın ellerine sağlık bende çok çok severim bereketli iftarlar ablacım..
    Çok yoğunum kusura bakma ne olur..

    YanıtlaSil
  2. İnşallah bir gün beraber yemek nasip olur, sen yeter ki gel canım, ben yaparım..

    YanıtlaSil
  3. Eksik olma güzel ablacım inşallah..

    YanıtlaSil
  4. ben bundan istiyom gece saat bir bucuk ve ben manti istiyorum
    normalmiyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşAllah bir gün sana ellerimle yapıp yedirmek nasip olsun bir tanem..

      Kesinlikle normalsin canım, ne var bunda anormal olacak? Mantı istemenin yeri ve zamanı yoktur :))

      Sil

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...